zondag 17 februari 2013

Bloemen ......

. . . . en een leuke oproep bij het blog van Micki  Dream make share erg leuk idee, en mijn eerste pakketje is dan ook al verstuurd. Ik heb vergeten er foto's van te maken maar bij het volgende ga ik dat zeker doen. Verder heb ik mezelf van de week heerlijk verwend en het hele huis staat dan ook vol met bloemen. Ik kocht prachtige witte amaryllissen van steel tot knop en dan naar bloem.



Ik had ze in een glazen vaas gezet en dat ik aan de keukentafel zat zag ik dus de prachtige stelen van de amaryllis en ik had er eucalyptus en bloesem takken tussen staan. Ik vind het zo decoratief staan dus dacht daar moet ik iets mee gaan doen en dit is het geworden.



Ze komen prachtig open en ze staan er nu nog steeds heel mooi bij, ik geniet er dan ook enorm van. De stampers zijn zo mooi om te zien eerst lange zonder stuifmeel sprieten en later worden ze kleiner en zitten onder de stuifmeel. En zie je die prachtige glans in de bloem het lijkt wel of er glitters in gestrooid zijn.


Ik kocht nog een hortensia, en mooie donker paarse tulpen een dubbele bloem en een paar nieuwe zacht roze kalanchoë's ook erg mooi. Je moet jezelf kietel wil je lol hebben zei mij moeder eens.
 

   
En alhoewel geel niet mijn favoriete kleur is in bloemen kocht ik toch 6 potten ' Tête-à-tête ' narcissen en zetten deze in een mooie oude boodschappenmand en het staat echt super. Maar net als bij de hyacinten in de knop vind ik ze het mooist.


Dus van alles wat zal ik maar zeggen rustig wit en heel gekleurd. Ik geniet van alle soorten bloemen binnen of buiten maakt niet uit. Ik hoop dat jullie hier ook van kunnen genieten. En nog even dit vergeet niet op het blog van Micki te kijken en erg leuk om zelfs mee te doen dan ben jij misschien de volgende waar ik een leuke kaart naar op mag sturen. Een mooie nieuwe week met enkele onder ons lekker een weekje vakantie. Hier gaan we morgen gewoon weer aan het werk.
Groetjes Petra.

24 opmerkingen:

  1. Wat heb jij je heerlijk in de blommen gezet Petra.
    En wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Mooi ook die bloemstelen, ja...door het bloggen kijk je toch met heel andere ogen naar de dingen hihi.
    Fijne week en een lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijke bloemen laat je zien, op slag vrolijk ben ik. Vooral die roze kalanchoe is zó mooi. Ik moet mezelf ook hoognodig weer eens kietelen ja.
    Leuk dat je ook meedoet bij Micki. Mijn 1e post is ook al verstuurd en gelukkig ook ontvangen. Leuk om te doen. En wie weet komen wij elkaar ook nog tegen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Petra, wat zijn bloemen toch mooi, in alle kleuren en soorten...jij maakt er altijd mooie bloemenposten van..heel mooi en lekker voorjaarsachtig!!!


    Lieve groetjes,
    Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So many beautiful flowers and pictures. Have a nice evening.

    Hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie maar vooral vrolijke foto's van al die bloemen en kleurtjes.

    Ik ga zo even bij de andere blogger kijken, het idee is wel heel erg leuk.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O wat een prachtige foto´s meid van al die bloemen.
    Heerlijk is dat he om even wat bloemen te kopen en dan lekker genieten van hoe ze open komen.
    Het is je gegunt hoor om jezelf even lekker te verwennen.
    Liefs gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik proef het voorjaar al bij jou met al die bloemen. Lekker!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat veel bloemen, mooi hoor!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  9. prachtige bloemenpost ik ben ook niet zo op geel maar narcissen kunnen dan net nog hahahah altijd leuk in een mand met wat mos ...heerlijk zoveel bloemen in huis ...laat het voorjaar maar komen ...fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha..Petra,

    De vrolijkheid spat ervan af. Gelijk heb je ..om jezelf te kietelen met al die bloempracht..er mooie foto`s en collage`s van maken en iedereen mee te laten genieten!
    Heerlijk.


    lieve groet,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Voorjaarskriebels.....leuk hoor...liefs fijne week van mij...xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie bloemenreportage! Zo kunnen we er allemaal
    van genieten!
    Fijne week, liefs Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een heerlijke bloemenpracht!
    Zo veel mooie bloemen hebben ze hier niet, dus dit is dubbel genieten voor mij!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beste Petra ,
    van harte bedankt vor deze prachtige bloemencollages .het is genieten .
    Beste Groetjes ,
    Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig al die bloemen, krijg gelijk zin in de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. wat een leuke uitspraak van je moeder en zo waar!! heerlijk dat je jezelf eens lekker in de bloemetjes gezet hebt, dit is genieten in veelvoud.. van de bloemen.. de heerlijke geur.. het fotograferen en de collage's die je ervan maakt!

    fijne avond!
    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke bloemenpost, Petra! De kleuren spatten van het scherm....lekkere vrolijk!
    X Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Prachtig Petra. Ik hou van wit, maar als ik die andere kleurencombinaties zie word ik daar ook blij van. Fijne week, lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Kom hier via Ger....wat een lieve en mooie prijs heeft ze van je gewonnen.
    Ga je graag volgen....
    Krijg hier lente kriebels....

    Fijne dag

    lieve groet

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Ha Petra. Ik heb jouw pakket voor Dream Make Share ontvangen, Wat een verwennerij! En natuurlijk ook op jouw blog gekeken. Ik blijf voorlopig even hier hangen hoor!. Ik zet dadelijk even een stukje op mijn blog, over je verrassing. Groetjes Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Jeetje wat heb jij jezelf lekker verwend!!Goed gedaan hoor!! Daar kun je nog een hele tijd van genieten.Die amaryllis staat ook best lang,steeds gaat er weer een nieuwe bloem open!
    Tulpen is niet zo mijn ding, maar die mininarcissen vind ik ook altijd zo mooi!Om van hortensia maar te zwijgen.
    Je voelt je zo rijk dan he! Heb jij dat nou ook?

    Fijne donderdag alvast.

    Groetjes Thea ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ik heb genoten zozeer de beelden van uw bloemen in het bijzonder het donker paarse tulpen.
    Sarah x

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Gezellig een huis vol bloemen!

    Fijn weekend. Lieve groet, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hai Petra

    edankt voor je super leuke berichtje op mijn blog, ben meteen even gaan kijken op die van jou
    wat een prachtige foto's maak jij, daar heb ik geen kaas van geegeten, ze gedetailleerd erg mooi !
    Je krans in je banner is ook prachtig zeg !
    Fijn weekend

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen