zondag 13 september 2015

Vlieland !!!

We gingen een weekendje naar Vlieland, en alhoewel ik niet heel veel foto's heb genomen heb ik er toch wat collages van kunnen maken. Ik kom al mijn hele leven zeer regelmatig op Vlieland het is mijn favoriete eiland. Al moet ik heel eerlijk bekennen dat ik nog nooit op Ameland ben geweest, staat nog op de to do list komt vast nog wel een keer. 

                    

                    

Ik vertelde tegen een collega dat ik helemaal waus was van Vlieland, zelf was ze daar èèn keer geweest en vond het niet je van het. En vroeg ze me wat doe je daar dan, nou onthaasten, wandelen, heel veel, fietsen gewoon volop genieten van de rust, stilte, het wad, en de natuur.

                   

                   

En tijdens dat wandelen en dat fietsen kwamen we deze tegen, die klein bol op foto boven deze collage zag je daar heel veel. En ook in heel veel verschillende grote's zo mooi nog nooit eerder gezien.

                  

                  

Het was een weekend met heel veel afwisseling in het weer soms hoog zomer gevoel, en dan weer dikke donkere luchten, met onweer, harde wind en regen. Maar waar ik heel blij mee was, was het appartement waar wij inzaten het was op de tweede verdieping met uitzicht over het wad. En dat leverde de prachtige foto's op donkere lucht, en het zeewater neigt naar een grijs groenige kleur.

                 

                 

We keken op de plek waar veel cranberry's staan, wel eens iemand van jullie cranberry's geplukt ooo dat is toch zo leuk en rustgevend. Maar ook word je als je al die bessen ziet hangen een beetje hebberig. Maar als we gaan als de cranberry's rijp zijn gaan we zeker een paar keer naar het veld om ze te gaan plukken. En gelukkig geniet bij ons iedereen daar van.

                 

Nou dit was dan ons weekend in vogelvlucht, maar wat hebben we het heerlijk gehad en wat zijn lekker bijgekomen en weet je we gaan heel snel weer. Zeggen we altijd als we weer thuis zijn. En dan vraag ik jullie wanneer heb je voor het laatst, iets voor het eerst gedaan. Deze vraag stelde jongste Uk me stond in een boekje wat ik bij de Flow kreeg het 1000-vragen-aan-jezelf boekje. Ik moest lang denken.
                                                    
                                                  Liefdevolle grote groet Petra.

10 opmerkingen:

  1. Wat Heerlijk....wat een mooie foto's !!...liefs van mij x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige foto's,ik vind alle eilanden heerlijk.,aan de ene kant de waddenzee en aan de andere kant de noordzee,vind ik zo bijzonder altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo'n weekend, lekker uitwaaien aan zee en in de duinen.
    Die mooie "witte bollen"die je tegenkwam zijn parelstuifzwammen en die ander is een knolparasolzwam.
    Door het vochtige weer komen ze dit jaar vroeg op.
    Je hebt er toch nog wel mooie foto's geschoten!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super dat je ons zo mee laat genieten. Groetjes, fijne dag, Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is het mooi op Vlieland, even uitwaaien...heerlijk zo'n eiland.
    Er is zoveel te zien in de natuur, soms sta je er niet bij stil.
    Nu snel weer eens even weg? Soms moet je gewoon tijd maken.

    Lieve groet, Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me zo mooi op Vlieland! De rust waar je het over hebt zie je terug in de foto's!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi lieve Petra,

    Heerlijk uitwaaien en de batterij opladen en dat deden jullie op een prachtig eiland zo te zien.
    Ik was paar keer op Texel lang geleden en heb daar hele fijne herinneringen aan.
    Dat cranberry plukken lijkt me ook wel een leuke bezigheid en lekker vind ik ze ook als compote of gedroogde op de rucola sla.
    Moest ook even nadenken over wat ik het laatst deed voor het eerst,crosstraining bij de fysio:-)en na wat spelen en oefenen kreeg ik het toch voor elkaar met knie die nog steeds niet doet wat ik wil.

    Lieve groet,Ger




    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben wel op Texel geweest, en op Vlieland en op Terschelling. Maar ook ik vind Vlieland het leukste eiland. Zal wel komen om dat het zo heerlijk klein is.
    Mooie foto's van een prachtig eiland.
    Alvast een heel mooi weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk om zo via het bloggen even mee te kunnen genieten van het eiland. Prachtige foto's heb je gemaakt. Zo kun je ook nog heerlijk nagenieten van de vakantie op Vlieland. Lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo Petra, wat heerlijk om te lezen en te zien dat je naar Vlieland bent geweest, mooie foto's!
    Liefs Margriet.

    BeantwoordenVerwijderen