zaterdag 9 januari 2016

Nieuwjaars wandeling !!!

Het nieuwe jaar begon met prachtig zonnig weer, dus de wandelschoenen gingen aan en we maakte een heerlijke wandeling door bos, langs duinen en duinmeertje het was heerlijk toeven buiten die dag.

                     

                      

Het was bladstil die dag wat prachtige foto's gaf, mooie weerspiegeling het riet in het water van het duinmeertje. 

                      

                      

Het riet wat ik van verschillende kanten heb gefotografeerd is aan de ene kant bijna goud kleurig en aan de andere kant weer heel erg licht van kleur dit alles heeft met de zon te maken denk ik.

                     

                     

Zie hier hoe mooi de zon door het riet heen schijnt, en de foto erboven daar zie je in het water de stepen die een vliegtuig achter heeft gelaten in werkelijkheid nog mooier dan hier op de foto.

                    

                   

Hier zie je de kleurverschillen van het riet heel erg goed, waar ik eerder over schreef sommige dingen moet je zelf zien dat is gewoon niet uit te leggen.

                 

                 

Van duinmeertje liepen we weer riching het bos, waar ik deze met mooie mos bedekte takken en boomstronken tegen kwam. Nou waren we met de hele fam. dus ze moesten wel steeds op me wachten. Maar als ze weten dat het foto's voor blog zijn is dat natuurlijk geen enkel probleem.

                

                

En zo togen we weer richting onze auto, heerlijk uitgewaaid na oudjaars avond te hebben gevierd. Het nieuwe jaar goed begonnen met deze wandeling, heb mezelf voorgenomen er meer op uit tegaan in het nieuwe jaar. Wandelschoenen aan camera mee en mooie foto's maken. Rest mij nog te melden om jullie een heel fijn weekend te wensen, en geniet van alles wat er op je pad komt er is zoveel moois.
             
                                                   Een liefdevolle grote groet Petra.


8 opmerkingen:

  1. Jeetje Petra, wat heb je die wandeling mooi vastgelegd. Wat een super mooie foto's zeg.
    Op deze manier heb ik lekker met je meegenoten van alle moois.
    Ik wens je een heel fijn weekend,
    Liefs,
    Mirjam

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijk en gezond begin van het nieuwe jaar Petra!! En wat heb je prachtige foto's gemaakt, zo mooi dat goudkleurige riet met het blauw van de lucht en het water, puur genieten!
    Goed plan om er meer op uit te trekken met je camera, daar mogen wij dan vast ook weer van meegenieten:)

    Fijn weekend,
    liefs Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtige foto's, Petra!
    Heerlijk om zo een wandeling te maken.
    En die kleurverschillen van riet en gras, zo mooi!
    Je hebt verwachtingen gewekt!

    Liefs, Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie foto's! Ik wens jou en je gezin een mooi 2016 met hopelijk nog meer van dit soort fijne wandelingen. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige foto's hoor...liefs fijn weekend x❤️

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Petra,

    Nieuwjaarswandeling weer eens iets anders dan een nieuwsjaarsduik;-)

    De kunst van wandelen is onderweg stilstaan bij de dingen,letterlijk en figuurlijk,spiedend rondkijken en zich verwonderen en daar heb jij helemaal aan voldaan.
    Prachtige foto's zijn het resultaat waar ik nu vanuit mijn stoel van mee mag genieten, dankjewel.

    Fijne zondag en liefs,Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie wandeling heb je gemaakt, wij doen dit tegenwoordig ook, maar dan met oudjaar..
    Wandelen is goed voor je...je bloeddruk wordt lager, etc..dus een goed voornemen van je om meer te gaan wandelen...je hebt trouwens ook prachtige foto's gemaakt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hej petra, ik kom een beetje achteraan, maar ik geniet volop van je wandeling. Je hebt het prachtig vastgelegd. Ik zie ook veranderingen op je blog, het ziet er erg mooi uit. Fijne dag en lieve groet,

    BeantwoordenVerwijderen