woensdag 26 augustus 2015

Zo leuk !!!

Zo hebben we de laatste vrije dagen heerlijk doorgebracht, jongste Uk en me waren nog lekker vrij en dus gingen we er nog even op uit. We togen naar Enkhuizen een hele leuke plaats aan het water.
In de loop van de dag werd het weer steeds beter, en we genoten nog even gezellig op een terrasje.
Gelukkig had ik me fototoestel meegenomen en maakte wat mooie plaatjes kijk maar mee.

We liepen lekker langs het water en zagen in de verte het Zuiderzeemuseum, daar zijn we dat de kids jonger waren zo vaak geweest hadden we nu geen tijd genoeg voor anders was ik zeker even naar binnen gegaan. Ik hou van de heerlijke nostalgie die daar te zien is.

We liepen tegen de dorpsgevangenis aan en kochten een entree kaartje voor € 1,00 en het was leuk om daar even binnen te kijken en in te denken hoe het daar vroeger geweest moet zijn.

Zo benauwd daar ik zou er niet aan moeten denken om er zelfs maar èèn nacht door te moeten brengen.

We hebben niet zo heel veel gedaan deze vakantie, een dagje lekker gefietst, dagje naar de stad en verder gewoon thuis. Wel heel veel foto's gemaakt van al wat er bloeide in de tuin, en van een mooie krans die ik maakte, daarover later meer. Appels geschild voor appelmoes, jam gemaakt tafeltje buiten voor verkoop maar weer zit niet echt mee, met regen en harde wind zet ik het niet buiten.

Liefdevolle Grote Groet Petra.

1. Enkhuizen is een heerlijke plaats om lekker te genieten, ik hou van havens vol met oude schepen of gewoon zeilboten, de rust die daar vanaf straalt, heerlijk gewoon.
    Die gevangenis lijkt me leuk om te zien, maar om daar als gevangene vast te zitten lijkt me geen pretje te zijn geweest!
    Je hebt gewoon een heerlijke luiervakantie gehad, even niets doen is gewoon ook fijn.

Liefs,
    Eefie

2. Dat zuiderzeemuseum, daar wil ik beslist ook nog eens heen! Heerlijk zo'n dagje weg en jongste uk mee, gezellig toch!!

3. Het klinkt als heerlijk uitgerust deze vakantie!
    Alles mag en niets moet,maar nu het gewone ritme weer in!
    Mooi Enkhuizen, heerlijk om doorheen te slenteren.

4. Ik ben vroeger op tienertour naar Enkhuizen geweest, dat vergeet ik nooit!! Ook hebben we toen een bezoek gebracht aan het Zuiderzeemuseum zo leuk!

De heideblauwtjes op mijn blog zijn inderdaad moeilijk vast te leggen, ze fladderen maar door en zitten zelden stil;)

Fijne dag!
    Liefs, Tjits

5. Nou, dat klinkt anders heel leuk allemaal! Heel ontspannen en relaxt...daar is vakantie toch voor bedoeld? Of heb ik het mis?

Leuke foto's ook!

Je kunt er nu weer even tegen, voor we het weten is het alweer herfst en is de zomer voorbij. Maar ok de herfst is mooi,toch?

Fijne week verder.

Liefs Thea♥

6. Oh leuk zulke dagjes uit!
    Die nostalgie, daar hou ik ook wel van.
    Mooi al die foto's van het water met al die boten.
    De gevangenis ziet er in oudheid mooi uit, maar verder moet je ook maar niet denken!
    Heerlijk, een relaxte vakantie!

Liefs, Gerry

7. Heerlijk zo'n Holland's dagje uit. Enkhuizen is prachtig!
    XX Esther

8. Heerlijk, zo'n dagje Enkhuizen. Ik kom er ook regelmatig, woon zelf in Hoorn. Leuke post met mooie foto's. Ik ga je volgen. Groet van Bettie

9. Enkhuizen is er mooi, en je hebt mooie plaatjes van gemaakt :)

Groetjes en een fijn weekend
    Möwe

10. Hoi Petra,

Weet niet hoe het komt of wat er aan de hand is maar ik heb de afgelopen dagen je blogpost meerdere keren aangeklikt, zie wel tekst maar geen foto's, mijn iPad komt niet verder dan op de helft met laden.
    Heb dat met geen enkel ander blog,raar.
    Aan andere reacties te lezen zijn het leuke foto's en dat geloof ik meteen want Enkhuizen is een prachtig plaatsje waar wij al menig keer meerdere dagen verbleven en ook het Zuiderzee museum bezochten.
    Zal morgen nog eens een poging wagen en kijken.
    Rustige vakantie met af en toe een dagje uit is ook heel leuk en er blijft tijd over om te relaxen.

Lieve groet en fijne week gewenst,
    Ger

11. Hoi Petra ben ik weer.......
    en het is gelukt om tijdens het kijken naar je mooie collages na jaren weer de sfeer te proeven van Enkhuizen.
    Kan me herinneren dat wij bij de VVV lijstje met logeeradressen kregen en onze keuze viel op leuk oud pand aan een van de grachten waar aardige dame(kunstenares) kamer verhuurde, we aten heerlijk bij Restaurant Markerwaard gehuisvest in een oud pakhuis en geheel ingericht met vele maritieme attributen en scheepsmodellen,vanuit het restaurant hadden we een prachtig uitzicht op de oude haven en de Dromedaris.Heerlijk nagenieten en uit rusten na vermoeiende dag Zuiderzee Museum waar ZOVEEL te zien is.

Liefs,Ger

12. Wat leuk Petra om mijn geboortestad, hahaha, bij de gevangenis staat dorpsgevangenis, op jouw blog voorbij te zien komen. Prachtig compilatie heb je er van gemaakt. Ik ben trouwens nog nooit in die gevangenis geweest, leuk idee. Dan der foto's van Medemblik, wat leuk die botenrace. zo heb je maar mooi weer een paar prachtige blogs met deze twee stadjes aan het IJsselmeer in het mooie Westfriesland.