donderdag 20 januari 2011

Hebben jullie dat nou ook?

Dat je eigenlijk heel veel moet doen maar dat er niks uit je handen komt.
Ik ben even lekker naar buiten gegaan een rondje gemaakt in eigen tuin en dit kwam ik tegen.






 Het geraamte van het oranje niet geoogste lampionnetje, de door mij zo geliefde plant in de herfst.
Het oranje bolletje daar zitten zaadjes in, maar als je deze plant eenmaal in je tuin heb.....




 Wat is de natuur toch mooi, dat dit overblijft van het vel gekleurd lampionnetje.



 Het oogt zo kwetsbaar.


Dan dit beeld door mij gemaakt symboliseerd de moeder, ik dus met mijn twee kinderen. En staat ook bij ons in de tuin. En doordat het er al jaren staat is het mooier geworden door de natuur de mos groei maakt het prachtig vind ikzelf.
Het is geboetseerd uit een blok cement, wat gestort is in een vierkante bak en nog niet helemaal is uitgehard.  





En deze vogelbak heb ik ook gemaakt, maar dat is weer een heel ander proces.
Hier maak je een beeld van klei, als dat naar je zin is ga je er een mal van maken. 
Deze mal maak je van gips, de mal ga je storten met cement een aantal dagen goed laten drogen, en dan ga je de mal eraf halen. 
Dit doe je met hamer en bijtel, en is een heel precies werkje.
Maar zo gaaf om te doen, kan ik echt iedereen een keer aanraden. 

5 opmerkingen:

  1. wow wat ben jij creatief!! ik vind dat beeld heel erg mooi:) ook de symboliek erachter..
    ik heb ooit veel beeldjes geschilderd, vond ik ook zo leuk om te doen, maar zelf een beeld maken is nog wel een wens van mij!

    en ja ik herken het zeer zeker.. nog zoveel moeten of willen doen.. en er komt niets uit je handen.. eigenlijk heb ik dat vandaag ook!!
    zou eigenlijk nog boodschappen moeten doen, maar probeer door creatief te zijn met wat ik nog heb dat uit te stellen naar morgen haha!!

    en je foto's van het "geraamte" van het lampionnetje vind ik geweldig!!

    lieve groet, Tjitske

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan maar 1 ding zeggen.
    prachtig wat een mooie foto's.
    en het beeld heel erg warm.
    en wow wat creatief ben jij zeg.
    heerlijk als je dat allemaal kunt maken.
    lieve groetjes Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat beeld van jou met de kinderen..prachtig! Stoer en lief tegelijk..
    Groeten, Corine(THUIS)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig dat beeld van jou met de kinderen!
    En dan ook nog zelf gemaakt,door mag je trots op zijn.

    groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Petra,

    Mooie beelden zeg! Knap dat je dat kunt, ze worden alleen maar mooier!!

    je lampionnetjes zijn echte kanten kunstwerkjes geworden! De natuur kan er ook wat van, vind je niet??

    Fijn weekend, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen