maandag 4 april 2011

Super dag !!!

 Jawel afgelopen zaterdag had ik samen met mijn jongste Uk een super leuke gezellige dag. Wat was namelijk het geval ik had ons opgegeven voor een workshop taarten maken, en omdat jongste Uk ook nogal crea is mocht hij met me mee. Zaterdag morgen om 11 uur pikt en dreven zaten we in de auto op weg naar Volendam daar werd de workshop namelijk gehouden. En hier de resultaten van onze taarten.


Omdat ik mijn eigen fototoestel niet mee had, heb ik thuis alleen foto's gemaakt van ons eindresultaat.
Maar het is zo er staat een taart voor je klaar, die ga je twee keer doorsnijden en dan vullen met de lekkerste banketbakkersroom en een chocolade creme die ook gebruikt word voor bonbons en een mouse.
Dan ga je de taart bekleden met de zuiverste marsepein die er is, en dat proef je. Als dat gedaan is ga je de taart afmaken versieren naar je eigen idee. Jongste Uk heeft een paaskip gemaakt.  En hieronder mijn exemplaar.
Ik vind het helemaal geweldig om te doen.


Als je nou denkt dit wil ik ook wel eens doen kijk eens op de site van Kees die deze workshop heeft verzorgt.
http://www.taartenworkshopedam.nl/ en ik kan je verzekeren je hebt een top middag en ook nog eens een overheerlijke taart mee naar huis. Kees nogmaals bedankt voor de super leuke middag.  

Na regen komt er gelukkig weer zonneschijn maar zeg nou zelf die regen levert wel hele mooie foto's op,
vrouwenmantel die rustig uit zijn winterslaap komt.

En nog wat paassfeer, het begint er al aardig op te lijken. 

 
Mooie roosjes gekocht en lichtgroen gipskruid en over verschillende vaasjes verdeeld en de kip en het ei mogen natuurlijk niet ontbreken.


Voor jullie allemaal dit gezellige bloemetje, een fijne week met zonnig weer.
Groetjes Petra.


15 opmerkingen:

  1. Mmmmmmmmmm...dat ziet er lekker uit!! Zet de thee maar klaar dan kom ik er aan, haha.
    Kijk eens onderaan mijn blog (2009)want daar staat ook een mooie prinsessen taart die ik zelf gemaakt heb. Ik heb toen recepten van internet afgehaald en ben zelf aan de slag gegaan...inderdaad erg leuk om te doen maar nog lekkerder om op te eten...smul, smul...

    Gr. Susan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat geweldig al die taarten, je ken straks eigen taartenbakkerij openen, zo mooi, zo perfekt!!!en die bloemetjes op die onerste foto's prachtig:)
    liefs
    Agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk en mooi zien die taarten eruit!
    Lief paassfeertje! dankjewel voor de mooie foto's en het bloemetje!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo Petra, dat ziet er gaaf uit die taarten, wat leuk om dat samen met je zoon te doen!
    Ik vind al je foto's genieten, gewoon het sfeertje en het gevoel dat ze uitstralen.

    Liefs
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Petra,
    Wat zien die taarten er over heerlijk uit, dat word smullen!!!!!En ook zo leuk dat je het met je jongste UK hebt gemaakt!!
    Mooi foto's vooral die met regendruppels op de vrouwennmantel,MOOI HOOR!!!!
    fijne avond Elly.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een supertaarten!! ziet er heerlijk uit, oh wat zonde om ze aan te snijden.. maar gelukkig heb je de fotos nog:)
    en wat een lief, gezellig bloemetje:)

    fijne avond,
    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het was super!
    bedankt mam! we hebben een gezellige middag gehad.

    Groetjes Benjamin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schitterende taarten, ze lijken me ook heerlijk.
    Groetjes Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die taarten zien er geweldig uit. Het water loopt mij in de mond. Leuk om dat samen te doen.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Petra...wat een gezellige dingetjes allemaal.....die taarten !! wow ......enne erg leuk je paashoekje.....liefs van mij....xxx..

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super mooi laat het
    paas feest maar beginnen!!
    Een zonnige week
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. lekker die taart daar lust ik wel een stukje van leuk gemaakt lekker even weg een dan ook nog 2 mooie taart weer mee naar huis supper groetjes rommy,je paas sweer is ook heel lief gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Erg leuk gedaan die taart die UK heeft gemaakt, smaakte hij lekker.
    De jouwe ziet er ook mooi uit.
    Groetjes Margriet.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh....wat een prachtige taarten hebben jullie gemaakt, het water loopt me in de mond hihi, ben dol op die zoetigheid.
    Prachtige foto's van de regendruppels die zo mooi blijven liggen op het blad van de vrouwenmantel. Hier schiet het blad ook de grond uit.
    En je heb een sfeervol paashoekje Petra.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooie taarten hebben jullie gemaakt! Lief dat ie je nog even bedankt in een reactie! En de foto´s van de vrouwenmantel vind ik ook prachtig. ´k heb ze zelf ook in de tuin, ik meng ze vaak op de vaas met roosjes, altijd goed!

    BeantwoordenVerwijderen