maandag 16 april 2012

Jonge merels gespot!!!

We hebben al jaren merels in onze tuin en ook altijd wel een paar nesten, maar nooit zo dat je er ook mooie foto's van kan maken. En nu je zal het niet geloven op oog hoogte, echt zo gaaf. Je ziet ze groter worden en ja hoor vandaag is het dan gebeurt ze zijn uitgevlogen.



Moeder merel is er mager van ze vliegt echt af en aan met een bek vol voer, en die snavels gaan bij alles wat ze horen open, zelfs als ik foto's maak. Ik hoop dat ze het allemaal gaan overleven.



 Ze zijn met z'n drieën en je kan nu nog niet zien of het een mannetje of een vrouwtje is ze hebben allen dezelfde kleur maar, drie die uitvliegen helemaal geweldig toch?



En nu ja de vogel is gevlogen, ik heb er de afgelopen weken met volle teugen van genoten, z'n pril geluk en nu maar hopen dat ze veilig zijn en groot mogen worden.



   Ik weet niet of het helemaal duidelijk is maar van de kinderen stond er in een tuin kast nog altijd een oud trekkertje, en daar boven op zijn ze gaan bouwen.


Ik hoop dat de moeder geen last zal krijgen van het lege nest syndroom want dan hebben we over een paar weken weer een nest. Maar dat vind ik niet erg hoor het is een pracht om te zien.



 Ik hoop dat jullie er net zo van kunnen genieten als ik heb gedaan, een hele fijne week allemaal.
Groetjes Petra.

27 opmerkingen:

  1. Ik vind je post geweldig !!!..heb genoten dankjewel voor het delen....liefs ....xxx...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi op de foto gezet hoor!!!

    Groeten Maaike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke serie foto's. We hebben hier een nest in de heg, maar daar kan ik niet zo goed inkijken, dus dit is helemaal mooi.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. So cozy with blackbirds. I hope they are ok and can move. Thank you for sharing this lovely pictures.

    Hugs
    Elna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is toch helemaal genieten,Petra!! En wat mooi op de foto gezet. Kan me voorstellen dat je focus daarop stond.

    Lieve groet,
    Gerry

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Petra,

    wouw wat een prachtige momenten heb je vast gelegd. Hallo zeg en wat een mooi nestje hebben ze gebouwd. Op het trekertje nog mooier wat ziet dat er echt geweldig leuk lief mooi uit. Als het nest leeg is helemaal zou ik het in een vogelkooitje leggen om mee te decoreren. Of komen ze er elk jaar in terug. Wij hadden ook wel is vogeltjes in de tuin, maar als ze uitvlogen,vlogen ze ergens tegen aan en vond ik ze dood in de tuin. NIet zo leuk verhaal, maar geniet maar lekker van dit mooie tafereeltje.

    Liefs Xanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gaaf om dit te volgen van zó dichtbij!!!
    Die merel heeft vast zijn ei(eren)kwijt gemoeten!!!:-)

    En dan op het trekkertje in de kast.......meid hier moet je het plaatselijke dagblad voor bellen, weet zeker dat ze het verhaal en foto plaatsen(als je dat wilt natuurlijk)

    Hier in de tuin zie ik ook al weken veel vogels als merels,mussen en koolmezen af en aan vliegen in hedera heggen en vogelhuisjes,eerst om hun nesten te bouwen,daarna wordt moeder door vader van voedsel voorzien tijdens het broeden en vanavond hoorden ik zacht gepiep uit de heg komen.
    Nou dat wordt vanaf vandaag nog voor meer hongerige bekjes zorgen.
    Heb niet gekeken......en laat ze maar liever met rust.

    Mijn ervaring met merels is dat wanneer de kleintjes dicht bij het nest in de tuin vliegles krijgen dat vader/moeder de jonge vogels op de grond nog zeker een week voeren op gezette tijden van de dag.

    Ennuh......merels kunnen wel 3x per jaar jonkies krijgen.
    Leuke post en bedankt voor het delen!!!
    Lieve groeten,
    Ger

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om te zien en wat vroeg al!!! Brrr tis nog zo koud voor die kleintjes!
    Al zijn ze al best groot!
    Grappig dat t nest boven op een tractor zit haha!
    Ook leuk hoe je de foto´s in lijstjes op je blog neetzet! groetjes Fleur

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Beste Petra ,
    je fotos zijn heerlijk , ik hoope het woordt niet te koud voor de jonge mereltjes . Gisteren heb ik gezien , dat in het nest van "onze " ooivaren ook jongetje zitten .
    Ik wens je een prachtige dag .
    Beste groeten , Christine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat geweldig! dit is toch zo genieten! Grote kans hoor op een 2e nest het is nog zo vroeg. Ben benieuwd. Wat heb je het mooi vast gelegd.
    Fijne dag
    Yolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ohhhh, wat is dit mooi Petra !!!!!!Prachtig zijn de foto's van het jonge vogel geluk !!!!!en je verhaal erbij is echt genieten hoor !!!!merels krijgen vaak meerdere nesten in een seizoen en vaak komen de jonge vogels weer terug als ze zelf er ook aan toe zijn om een nestje te bouwen en zo kun je meerdere generaties in je tuin krijgen.....Leuk hoor !!!!
    Lieve groet...ELLY.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat bijzonder om dit zo van dichtbij mee te maken en door je mooie collage's hebben wij ook even mee kunnen genieten.

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  13. wat een prachtige post zeg zo dichtbij ....mooie foto,s vind die nestjes ook altijd zo mooi gemaakt echt kunstwerkjes ....fijne week lieve groet rosita

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat superleuk om dit kraambed van zo dichtbij mee te maken, echt geweldige foto's!!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat kunstig he dat die vogeltjes met hun snaveltjes zulke mooie nestjes kunnen maken. Geweldig! En dat op een trekkertje. Leuk dat je het allemaal zo goed hebt kunnen volgen en zulke mooie foto's hebt gemaakt. Ik heb ervan genoten hoor.
    Groetjes, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Oh they are so early !! our blackbirds are just nesting ...I absolutely love the little fledglings they are just so cute...you did well to photo them...my fingers crossed for them all to survive ! Gail x

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje, wat gaaf dat je het van zo dicht bij hebt kunnen volgen! En dan de locatie, boven op de trekker, hoe verzinnen ze het! Het is echt zo kunstig hoe ze hun nestjes maken, ik heb er hier ook eentje liggen van een paar jaar geleden, gewoon zonde om weg te gooien.
    Lieve groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat grappig dat ze op het trekkertje een nestje zijn gaan bouwen! En wat leuk dat je het allemaal zo hebt kunnen zien, hé?

    Groetjes, Pietrik

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat mooi zeg, je vogeltjes en de nstjes ..als het buiten nou zo warm aanvoelde dan was het volop lente!!!!

    Lieve groetjes,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. O wat is dit mooi zeg.
    Ik krijg gewoon een beetje kippevel bij het zien van al deze prachtige foto´s.
    Zo teer zo´n nestje vol en die kleine bekjes die open gaan.
    Kan me goed voorsteleln dat je reuze hebt genoten van dit stukje prachtige natuur.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat gaaf dat je zelf je eigen kleding hebt gemakt, dat vind ik zo knap!
    En de foto's van de merels zijn enig, wat lief he?
    Fijne dag! Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wat bijzonder om dat zo mee te kunnen maken.
    Groetjes Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  23. WAT LEUK DIT!
    WAT LEUK OMDAT OP ZULKE MOOIE FOTO'S TE ZIEN.
    VOOR AL EEN NESTJE OP EEN TRACTOR.

    FIJNE DAG,

    MIRANDA

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een mooie fotos !!
    Wat een mooie lieve beestjes....
    Heerlijk om te zien.
    Fijne week nog
    lieve groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Thea,

    Ha die lieve Petra,
    Wat een prachtige foto's heb je gemaakt. Fantastisch dat je er zo dichtbij kon komen. Het verbaast mij iedere keer weer dat vogels zulke mooie nesten kunnen bouwen en op de meest bizarre plekken, Dat zie je nu wel weer bij jou.

    Een lieve groet van The

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Wanneer je in een bosrijke omgeving woont, kun je te maken krijgen met boktor

    BeantwoordenVerwijderen
  27. wat groeien ze snel ! Overigens, als je in een omgeving woont met veel groen om je heen, loop je een grote kans dat je last krijgt van boktor. Mocht dit het geval zijn, is dit de oplossing: boktor

    BeantwoordenVerwijderen