zondag 13 februari 2011

Als dit geen liefde is!

Met het oog op Valentijn hier iets over liefde!   
Zwanger van jongste Uk alweer ruim 12 jaar geleden, heb ik de laatste weken breiend doorgebracht, een dekentje voor in de wieg en of wandelwagen om mee te pronken. En dat heb ik gedaan hoor met baby en het mooie dekentje. 



Dit is iets wat ik natuurlijk nooit weg ga doen en nu gebruik ik het voor decoratie.




Het staat zo mooi op een paar kussens daarop het dekenje dan een mooi gastenboekje,en daarop de glazenstolp, onder de stolp een bijbeltje met een stukje zeep en aan de stolp een kantje en een medaillon met een mooie roos erop.



Toen gebreid dekentje te klein werd maakte mijn moeder voor het ledikantje een quiltdekentje.
En daar ben ik nu nog zo blij mee volgens mij was het haar eertse quilt en heeft het haar bloed, zweet en tranen gekost. Maar ik vind het een geweldig kunstwerk geworden. Ik ben er super blij mee. 
  



Nog een fijne zondag en voor morgen een fijne Valentijn.
Groetjes Petra. 



10 opmerkingen:

  1. Prachtig dat dekentje !! zo mooi !! fijne zondag liefs van mij...............❤ ❤ ❤ ❤ ❤......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.......❤ ❤ ❤ ❤ ❤.....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig dekentje !!
    Met veel liefde gemaakt ,fijne dag .

    Groetjes Romkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooi zijn al die persoonlijke gemaakte dingen.
    Leuk dat je alles hebt bewaard.

    Fijne zondag en een fijne valentijnsdag

    Lieve groet
    Tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie dierbare dekentjes. Leuk dat je ze nog steeds gebruikt.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi! en zo leuk dat je ze bewaard hebt!

    Een fijne valetijnsdag
    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk en kostbaar bezit...
    en wat een werk dat dekentje..mooi ook de stolp met spulletjes.

    Fijne valenrijsdag

    liefs van Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Petra,

    Nee, dat klopt.
    Stil zitten is niet zo mijn ding!!

    Wat leuk je dekentje, en de quilt van je moeder is ook al zo mooi!Leuk dat je het allemaal bewaard hebt.
    Zo dierbaar allemaal!

    Happy Valentine!!

    Groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtig dekentje,fijn he dat je het hebt bewaard.
    Dierbaar bezit,kan me voorstellen de mooiste baby lekker pronken met je dekentjes
    liefs maria

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat prachtig gemaakt destijds Petra, zo mooi al die verschillende patronen, dat en de met liefde gemaakte qult van je moeder zijn echt dingen om te koesteren.
    Lieve groet, Mea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Schreef een heel stuk en foetsie was het,Ik schreef dat ik zo van mooi handwerk houd. Prachtige dekens van jou en je moeder. Heel mooi . Wees er maar zuinig op.....

    BeantwoordenVerwijderen